طراحي وبسايت
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

طراحی وب سایت

طراحی وب به طراحی وب سایت هایی گفته می شود که در اینترنت نمایش داده می شوند. معمولاً به جنبه های تجربه کاربر توسعه وب سایت اشاره می کند تا توسعه نرم افزار. یک طراح وب روی ظاهر، چیدمان و در برخی موارد محتوای یک وب سایت کار می کند. طراحان وب سایت ها و صفحات اینترنتی را برنامه ریزی، ایجاد و کدنویسی می کنند که بسیاری از آنها متن را با صداها، تصاویر، گرافیک ها و کلیپ های ویدیویی ترکیب می کنند. یک طراح وب مسئول ایجاد طراحی و چیدمان یک وب سایت یا صفحات وب است. این می تواند به معنای کار بر روی یک وب سایت کاملاً جدید یا به روز رسانی یک سایت موجود باشد. اکثر وب سایت ها با استفاده از زبان کدگذاری شده ای به نام زبان نشانه گذاری فرامتن (HTML) ایجاد می شوند. برای اینکه یک وب سایت با موفقیت در مرورگر مشتری نمایش داده شود، باید از قوانین این زبان پیروی کند. تگ های HTML محتوای وب سایت را برای هر صفحه مشخص می کند. سپس از شیوه نامه آبشاری (CSS) برای تعریف ظاهر کلی هر صفحه استفاده می شود. نتیجه بر اساس ترکیب این عناصر است. کد نویسی دستی می تواند برای برخی از طراحان سخت باشد، بنابراین برخی از برنامه هایی مانند Adobe Dreamweaver استفاده می کنند.

اهداف طراحي وب

طراحی وب، اهداف یک وب سایت یا صفحه وب را مشخص می کند و دسترسی همه کاربران بالقوه را ارتقا می دهد. این فرآیند شامل سازماندهی محتوا و تصاویر در یک سری از صفحات، یکپارچه سازی برنامه ها و سایر عناصر تعاملی است.
متخصصانی که این فرآیند را انجام می دهند طراح وب نامیده می شوند و شغل آنها شامل وظایف زیر است:

  • انتخاب فونت های خوانا
  • انتخاب طرح های رنگی جذاب که فونت های خوانا را نیز فعال می کند.
  • پیاده سازی هویت یک برند در رنگ ها، فونت ها و طرح
  • ایجاد نقشه ای از ساختار وب سایت برای اطمینان از ناوبری بصری
  • قرار دادن تصاویر، آرم ها، متن، فیلم ها، برنامه ها و سایر عناصر
  • استفاده از زبان های کدنویسی مانند HTML و CSS برای ایجاد طرح بندی و استایل دادن به صفحات
  • ساختن نسخه های بهینه وب سایت ها و صفحات برای مشاهده دسکتاپ و موبایل

دو روش متداول طراحی وب وجود دارد: طراحی تطبیقی و واکنش گرا. در طراحی تطبیقی، محتوای وب سایت با استفاده از اندازه صفحه نمایش استاندارد به عنوان قاب برای چیدمان ایجاد می شود. در طراحی واکنش گرا، محتوا با توجه به اندازه صفحه نمایش به صورت پویا حرکت می کند. طراحان وب از مراحل مختلف فرآیند کلی طراحی وب برای استفاده از این روش های طراحی بسته به ترجیحات و اهداف مشتری یا کارفرما برای سایت استفاده می کنند.

عناصر طراحی وب چیست؟

فرآیند طراحی وب به طراحان این امکان را می دهد که با هر اولویتی سازگار شوند و راه حل های موثری ارائه دهند. بسیاری از اجزای استاندارد هر طراحی وب وجود دارد، از جمله:

  • چیدمان
  • تصاویر
  • سلسله مراتب بصری
  • طرح رنگی
  • تایپوگرافی
  • خوانایی
  • جهت یابی
  • محتوا
  • سیار بودن
کاربرد طراحي وب

طراحی وب برای بسیاری از وظایف و اهداف مهم استفاده می شود، از جمله:

بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) روشی برای افزایش شانس یافتن وب سایت توسط موتورهای جستجو است. طراحی وب اطلاعات را به گونه ای کد می کند که موتورهای جستجو بتوانند آن را بخوانند. این می تواند تجارت را تقویت کند زیرا سایت در صفحات برتر نتایج جستجو نشان داده می شود و به افراد کمک می کند آن را پیدا کنند.

رضایت مشتری

یک طراحی وب سایت حرفه ای بر رضایت مشتریان تأثیر مثبت می گذارد زیرا اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند به سرعت در اختیار آنها قرار می دهد. این به شرکت کمک می کند تا با اطمینان از درک آسان، قابل پیش بینی و سازگار ناوبری در وب سایت خود، یک رابطه مثبت با بازدیدکنندگان ایجاد کند.

پاسخگویی موبایل

پاسخ گویی موبایل ویژگی یک وب سایت است که به آن اجازه می دهد در دستگاه تلفن همراه نمایش داده شود و طرح و تناسبات آن خوانا باشد. طراحی وب تضمین می کند که سایت ها به راحتی قابل مشاهده و پیمایش از دستگاه های تلفن همراه هستند. هنگامی که یک وب سایت به خوبی طراحی شده و پاسخگوی تلفن همراه باشد، مشتریان می توانند به راحتی به کسب و کار دسترسی پیدا کنند.

برندسازی ثابت

برندینگ به تبلیغ یک محصول با طراحی منحصر به فرد اشاره دارد. طراحی وب به شرکت ها کمک می کند تا یک نام تجاری واضح برای کسب و کار خود بسازند یا حفظ کنند. وقتی یک وب‌سایت برند یک کسب‌وکار را به طور مداوم بیان می‌کند، مسیریابی را آسان‌تر می‌کند و به مشتریان کمک می‌کند تا عناصر بصری یک نام تجاری را به‌عنوان یک شرکت خاص و محصولات یا خدمات آن با وضوح بیشتری شناسایی کنند.

بهره وری فنی

این اصطلاح به این اشاره دارد که یک وب سایت چقدر می تواند در ایجاد یک تجربه راحت در یک وب سایت سازنده باشد. طراحان می توانند با کدنویسی تمیز به این هدف برسند که امکان بارگذاری سریع، لینک های کاربردی و تصاویر و گرافیک های پویا را فراهم می کند. خدمات طراحی وب همچنین این اشکالات احتمالی را در صورت بروز برطرف می کنند.

بهینه سازی تجربه کاربری

طراحان وب گزارش هایی را برای درک نحوه تعامل مردم با یک وب سایت در سراسر جهان اجرا می کنند. آنها تعیین می کنند که کدام صفحات ترافیک کمتر یا بیشتری دارند و طراحی وب را برای بهینه سازی تجربه کاربر تطبیق می دهند.

تغيير و دگرگوني

تبدیل زمانی اتفاق می افتد که یک بازدیدکننده یک اقدام مورد نظر را در وب سایت انجام دهد. طراحی جذاب وب، بازدیدکنندگان را تشویق می کند که به اندازه کافی بمانند تا به مصرف کننده تبدیل شوند. آنها روی دکمه تماس برای اقدام کلیک می کنند، اطلاعات ارزشمندی را مبادله می کنند و مشترک می شوند یا محصولی را خریداری می کنند.

بهبود فروش

افزایش تعداد اقلام فروخته شده یا به دست آوردن مشتریان فعال بیشتر از اهداف یک وب سایت متقاعد کننده است. همانطور که طراحی وب به مشتریان هدف و موتورهای جستجو می رسد، به کسب و کار کمک می کند تا در سایت خود تبدیل و فروش خود را بهبود بخشد.

یک وب سایت منحصربه فرد ویترین شما در کسب و کار شما است. طراحی اصولی طبق استاندارد های جهانی و الگوریتم های موتور های جستجوگر (گوگل) هر سایت برگ برنده مدیر سایت محسوب می شود و در رشد کسب و کار شما تاثیر بسیاری خواهد داشت. با سئوی اصولی سایت صفحات اول گوگل را لمس کنید و مشتریان خود را هدف بگیرید. به مرور زمان موتورهای جستجو بخصوص گوگل اعتبار بیشتری برای شما قائل می‌شوند. تیم آمینا گروپ با پیروی از فاکتورهای موتورهای جستجو طبق اخرین الگوریتم های گوگل سایت شما بهینه می سازد.

 

منبع: https://amina-group.com/

 





:: برچسب‌ها: عناصر طراحی وب سايت , کاربرد طراحي وب , اهداف طراحي وب , آمينا گروپ , طراحي اصولي وب سايت ,
:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: